رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران گفت: ملت ایران به پوشالی بودن تحریم‌ها پی برده‌اند و با اعتقاد کامل پای نظام خود ایستاده‌اند.

به جز امام راحل و مقام معظم رهبری کمتر کسی قدردان واقعی مردم کشور بوده است/ مسئولان زمانی که به قدرت می‌رسند مردم را فراموش می‌کنند/ مسئولان شعار‌های اقتصادی را به عمل تبدیل نکردندقدرتعلی حشمتیان، رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی که ۱۲ فروردین ماه هرسال است، گفت: در طول چهل سالی که پس از انقلاب اسلامی گذشته است، ما فراز و فرود‌های بسیاری را از سر گذرانده‌ایم و سنگ‌های بسیاری توسط ابرقدرت‌ها در مسیر انقلاب گذاشته شده است که در برخی موارد نیز موجبات سکون کشورمان را فراهم آورده است، اما به این سبب که انقلاب ما دارای ریشه‌های مذهبی بود و ما نیز معتقدیم که این انقلاب به حکومت امام زمان (عج) متصل خواهد شد، توطئه‌های استکبار و رژیم صهیونیستی نتوانست این نظام و انقلاب را دچار خدشه کند.

حشمتیان ادامه داد: من نیز مانند بسیاری از دیگر عزیران جزو فعالان در روند پیروزی انقلاب بوده و در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشته ام لذا بسیاری از جان‌فشانی‌ها برای پیروزی انقلاب را به چشم خود دیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا حدی به کار خود ایمان و اعتقاد داشتند که با وضو وارد مجلس شورای اسلامی می‌شدند و به تقدس آن یقین داشتند، این درحالی است که متاسفانه امروز از بسیاری از آن اعتقادات روز‌های اوایل انقلاب، نشانی نمانده  و عملکرد برخی از مسئولان ضعیف شده است.

رئیس جبهه  مستقلین و اعتدالگرایان ایران اضافه کرد: ما معتقدیم که بسیاری از افرادی که در مبارزه با فساد نقش داشتند، نقش خود را به طور کامل ایفا نکرده و به همین خاطر امروز این مفاسد را شاهد هستیم چرا که هرکس در این مملکت به  مقامی رسیده است اطرافیان خود را بر سر کار آورده و یا دست کم از نقاط ضعف اطرافیان خود در منصب‌های دولتی چشم پوشی کرده است. موضوعی که مسبب اصلی ایجاد برخی بدبینی‌ها نسبت به نظام و انقلاب است و باید گفت که متاسفانه بسیاری ازدولت مردان ما در قوای سه گانه در دوران‌های  مختلف قدرت خود نتوانستند وصایا و خواسته‌های اصلی امام و رهبری را جامه عمل بپوشانند.

حشمتیان با اشاره به شعار امسال که به اسم رونق تولید نامگذاری شده است، خواستار توجه مسئولان نسبت به اجرایی شدن آن شد و افزود:  شاهد هستیم که یازده سال تمام است که مقام معظم رهبری شعار سال را مبتنی بر توجه به  اقتصاد قرار داده‌اند چرا که بزرگترین مشکل ما در حال حاضر اقتصاد بوده و همین امر نیز نشان‌ دهنده این است که مسئولان شعار‌ها را به عمل تبدیل نکرده و کش و قوس‌های فراوانی نیز که در قیمت دلار و  حقوق‌های نجومی ایجاد کردند که این مسئله موجبات بدبینی مردم به نظام را فراهم آورده است.  

وی تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی به احزاب نیز مشکل دیگری است که گریبان‌گیر کشور شده و با وجود اهمیتی که امام و رهبری به احزاب داشتند، اما مورد بی توجهی قرار گرفته است. همچنین امروز دوستان ما در بسیاری از قوا درحالی رابطه خود را با احزاب کتمان می‌کنند که پیش از این شعار‌های اصلی  آنان عضویت در احزاب بود،  اما متاسفانه پس از رسیدن به قدرت رابطه خود را به طور کلی به  فراموش  سپرده‌اند.

رئیس جبهه مستقلین  و اعتدالگرایان ایران خاطرنشان کرد: امروز اکثر کشور‌های همسایه ما نیز به صورت حزبی اداره می‌شوند در حالی که متاسفانه در درون کشور ما درایت و دور اندیشی برای حزبی شدن کشور وجود ندارد، اما کماکان امیدواریم که با تصویب قانون انتخابات استانی و همچنین قانون احزاب  با تصویب شدن پیشنهادات کمیسیون انتخابات،  احزاب جایگاه خود را در کشور پیدا کرده و مردم نیز بتوانند با رجوع به احزاب خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند و دولتمردان هم با توجه به احزاب به جایگاه خود برسند.

حشمتیان تاکید کرد: من به صراحت می‌گویم که در این سال‌ها به احزاب بی توجهی شده و این مسئله در اصل بی توجهی به مردم می‌دانیم چراکه احزاب از بدنه مردم هستند.

وی با اشاره به حوادث روز‌های اخیر در مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: حوادث ناگواری که در مناطق سیل زده اتفاق افتاد، بیش از هرچیز گویای وحدت و همدلی مردم بود و مردم ما نشان دادند که بیش از همیشه پای کار نظام و انقلاب  ایستادند  و باید گفت که به جز امام راحل و مقام معظم رهبری کمتر کسی قدردان واقعی مردم کشور بوده و متاسفانه مسئولان زمانی که به مصدر قدرت می‌رسند مردم را فراموش می‌کنند.

حشمتیان در پایان تاکید کرد:  من همواره درون مردم  حضور داشته و تجربیات بسیاری در این زمینه داشته ام  و از همین رو به صراحت می‌گویم که اگر مسئولان مشکلات اقتصادی مردم و علی الخصوص جوانان را حل کنند،  ملت ایران  پای این نظام هستند و  هیچ نظام استکباری نیز نمی‌تواند جلوی مردم ما بایستد چراکه ملت ایران به پوشالی بودن تحریم‌ها پی برده اند و دیگر ترسی از این قبیل تهدید‌ها نداشته و با اعتقاد کامل پای نظام خود ایستاده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، شعار سال ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار